Článek
Pro řadu žen je auto stejně nezbytná záležitost jako jakýkoli jiný technický výdobytek. Tak jako se rodina neobejde bez pračky nebo lednice, neobejde se mnohdy bez mobilizované maminky. A jestli si myslíte, že auto je pro ženy něco jako luxusní módní doplněk, jste na omylu.
Na barvě auta (ne)záleží
Poměrně častým společensky zažitým předpokladem je, že ženy chtějí hlavně krásná auta, ideálně v určité oblíbené barvě, a o nic jiného jim vlastně nejde. Je pravda, že design vozu je pro nás důležitý, ale rozhodně ne víc než pro muže. Potvrzuje to i Béatrice Foucher, ředitelka DS Automobiles. „Ano, myslím, že vzhled je důležitý pro ženy i muže. Naši zákazníci obojího pohlaví si naše auta vybírají z velké části pro jejich krásu,“ říká.
Auto má být krásné a bezpečné
A jsou i další společné rysy toho, jak se při výběru vozu chovají muži a ženy. Všichni chtějí bezpečná auta, koneckonců všichni v nich vozíme své blízké a děti. To je podle Foucher i jeden z důvodů, proč lidé volí SUV vozy. Díky výšce mají dobrý přehled a kontrolu nad tím, co se děje na vozovce.
Pro všechny je zkrátka ideální, když je vůz moderní, elegantní, stylový a bezpečný zároveň. „Polovinu našich zákazníků tvoří ženy. Většina zákaznic chce atraktivní a moderní auto, a to jak z hlediska vnějšího i vnitřního designu, stejně jako i z pohledu asistenčních systémů. Značka Peugeot vybavuje všechny své vozy systémem i-Cockpit. Toto uspořádání interiéru je velmi oceňováno, a zejména pak klientkami. Je ergonomické, má vysokou technologickou úroveň a poskytuje jedinečný zážitek z jízdy. Kromě toho nabízí i jednoduché intuitivní ovládání,“ vysvětluje Linda Jackson, ředitelka značky Peugeot.
Ženy jsou praktičtější než muži
S tím souvisí i fakt, že jeden rozdíl tu přeci jen je. Možná byste to nečekali, ale ženy jsou prý při výběru vozu daleko praktičtější. Potřebují ho totiž především používat, ne se předvádět. Úložné prostory, vše na dosah a při ruce, jednoduché ovládání, dostatek místa v kufru, do kterého se vejde kočárek i velký rodinný nákup – to jsou věci, na které kladou zřetel. „Muži často chtějí svými vozy demonstrovat svou sílu a postavení. Takže preferují velká a silná auta. Ženy uvažují jinak, mnohem praktičtěji. Ale je pravda, že i když asi 80 procent našich zákazníků tvoří muži, jejich ženy na ně mají při výběru velký vliv,“ říká Béatrice Foucher. Obzvlášť pak, když se vybírá rodinné sdílené auto, s nímž budou jezdit nejen pánové, ale i dámy – tam pak mají ženy opravdu silný hlas.
A když už auto máte a trávíte v něm čas, chcete se v něm cítit příjemně. Nejlepší vůně do auta: Parfém, difuzér i kolíčky!