Článek
Sledování rebootu, které pod názvem A jak to bylo dál… právě vysílá HBO Max, má jeden velký vedlejší účinek. Strávíte mnohem více času debatováním a dumáním nad módou. Šatník hlavní hrdinky a jejích parťaček táhne od roku 1998, kdy se odvysílal první díl Sexu ve městě, a velké pozornosti se těší i styling z nové série.
Carrie Bradshaw nás přesvědčila, že cool kabelka může mít podobu holuba a Baguette od Fendi je stejně dobrá dnes jako na konci devadesátek, po odvysílání šesté epizody druhé série se ale ve velkém začal hledat pojem „Carrie's Puffer Coat“.
Carrie nezastaví ani vánice
Zatímco většina z nás by ve sněhové vánici z módních nároků slevila, nebyla by to Carrie, aby v ní nenašla příležitost k předvedení dalšího pokladu ze svého, evidentně nafukovacího šatníku. Hlavní hrdinka měla řečnit na konferenci pro vdovy. Bohužel se proti ní spikly přírodní živly. New York byl pod sněhem, a protože na taxík mohla zapomenout, vydala se autorka knihy na akci po svých. A společnost jí dělal péřový kabát, který si můžete ve žlutém provedení pořídit i vy. Pokud jste tedy za něj ochotné dát přes půl milionu korun.
Je obrovský, ale lehký
Co se stane, když se propojí vize módního návrháře se značkou vyrábějící zřejmě nejznámější péřovky světa? Zrodí se péřový giga kabát, který svým střihem připomíná společenské šaty. „To je Moncler,“ odpověděla na četné dotazy diváků přímo Sarah Jessica Parker. Vzápětí popsala, jak se v tomto nepřehlédnutelném módním kousku cítila. „Nosí se skvěle a ve skutečnosti je mnohem lehčí, než se může zdát, protože je z prošívaného nylonu. Ačkoli je objemově obrovský, opravdu je poměrně lehký, takže to byla zábava,“ prohlásila herečka pro USA Today.
Výkonný producent seriálu Michael Patrick King ještě doplnil, že obří kabát musela v kostymérně držet čtyři ramínka. „Je to extravagantní, krásný a vlastně přehnaný módní kousek, ze kterého vám má spadnout brada,“ přiblížil jeho zřejmou roli v seriálu.
Péřový kabát za více než půl milionu
Kabát značky Moncler vznikl v roce 2019 v rámci kolekce Genius, do které se zapojilo rovnou několik světových návrhářů. Jedním z nich byl i Ital Pierpaolo Piccioli, kreativní ředitel módního domu Valentino, který přišel s řadou dlouhých objemných kabátů navazujících na DNA značky. Návrhář péřovkám propůjčil střih společenských šatů s objemnou sukní a k ruce si přizval úspěšnou modelku Liyu Kebede, která vlastní etickou módní značku lemlem. Modelka do kolekce vložila svou estetiku, ovlivněnou rodnou Etiopií, a kousky tak zdobily vzory, které se objevují na afrických textiliích.
Pokud byste se chtěly Carrie Bradshaw inspirovat a pořídit si stejný kabát, měly byste začít šetřit. Z unikátních kousků z roku 2019 je v prodeji jen varianta ve žluté a na její ceně dost možná zapracoval i „Carrie efekt“. Online se dá koupit na e-shopu Matches Fashion za 505 000 korun. Celou kolekci včetně stále dostupného kabátu si můžete prohlédnout ve fotogalerii.