Článek
To, co mají postavy ve filmu na sobě, je někdy stejně důležité jako děj sám. Dokreslují charakter, a pokud se jim poštěstí, navždy inspirují to, co pak dále navrhují designéři, i to, co se pak objeví v obchodech.
Červená je skvělá
Snímek Kráska dne (1967) proslavil Catherine Deneuve, a Yves Saint Laurenta, který jí kostýmy navrhl, vynesl do přízně nejbohatších lidí po celém světě. Ačkoli v té době nejvíc letěly minisukně, Saint Laurent herečku přesvědčil, aby si vzala delší šaty a kabáty a působila tak nedostupně i naivně zároveň. Červený kabátek z filmu patří doteď k úlovkům, které prostě musíte mít.
Nad malé černé není
Ačkoli premiéra Snídaně u Tiffanyho se konala už v roce 1961, dodnes trůní kostýmy od návrháře Huberta de Givenchy na pomyslném módním Olympu. Jednoduché černé šaty se staly kultovní záležitostí i základním stavebním kouskem dámského šatníku.
Milujeme pánský styl
Kostymérka filmu Annie Hall (1977) se dodnes směje, protože tím, že oblékla titulní postavu Diane Keaton do mužského saka, kalhot, košile a vesty, zadělala na šílenství. Ženy přes noc brakovaly šatníky svých protějšků a nakupovaly v pánském oddělení. Aktuálně je tento dandy styl na dámách velmi trendy a patří také už ke klasickým stylům.
Žlutá a černá
Cher Horowitz byla nejoblíbenější dívka ze střední v americkém Beverly Hills. Nejčastěji používaným kouskem šatníku této módemanky, kterou si zahrála Alicia Silverstone, byl žlutý kostkovaný kostýmek, co navrhl sám Jean Paul Gaultier. Po premiéře začaly i ostatní módní domy chrlit podobná okrová sáčka s geometrickými vzory, která před Bezmocnou in vůbec nebyla.
Který z filmových kostýmů nejvíc okouzlil vás?