Článek
Co všechno byste si měly před vstupem do salonu zjistit a na co si dávat pozor při samotné návštěvě kadeřníka? Na to jsme se zeptali vítězky Ceny veřejnosti za Slovensko v prestižní soutěži Czech and Slovak Hairdressing Awards 2011 Petry Budínský Spišiak.
Zahrajte si na Sherlocka
Pokud jste se na kadeřníka neobrátily na základě dobrých referencí od kamarádek, hoďte si ho do internetového vyhledávače a zkuste nalézt co nejvíce recenzí. Pátrejte ale i po kadeřníkových zkušenostech a také vzdělání. „Bez talentu a zručnosti to samozřejmě nejde, zásadní je ale také vzdělání a další znalosti, které mohou kadeřníci posbírat na různých stážích nebo školeních,“ říká Petra Budínský Spišiak. Informace o jednotlivých kadeřnících a jejich zkušenostech zpravidla najdete na webových stránkách salonu.
První dojem se počítá
Důležité je i to, aby byl kadeřník naladěn na podobnou vlnu. „Kadeřník by vám měl sedět i lidsky, měl by chápat, v čem se budete cítit dobře,“ říká kadeřnice Spišiak a dodává: „Všímejte si i toho, jak s vámi komunikuje.“ Pokud jdete k ženě, koukněte se, co má sama za účes a v jaké kondici jsou její vlasy. Pakliže má na hlavě divoký, trojbarevný účes, zatímco pro vás tkví krása v jednoduchosti, nejspíš pro ni bude složitější porozumět vašim přáním.
Roli hraje i prostředí
Když už v salonu trávíte čas a platíte nemalé částky, měly byste se v něm cítit příjemně a komfortně. Ostražité buďte zejména u salonů, které vlastní přímo kadeřník, který o vás pečuje. „I samotné prostředí totiž vypovídá o vkusu a pečlivosti oné osoby,“ zdůrazňuje Petra Budínský Spišiak. Naprostá čistota a uspořádanost je samozřejmostí!
Trendy ano, ale…
Ano, dobrý kadeřník by určitě měl vědět, co je zrovna v kurzu. „Ovládat by ale neměl jen trendy, důležité také je, aby rozuměl proporcím hlavy, tváře i těla, aby barvu či střih dokázal přizpůsobit přímo vám,“ říká kadeřnice Petra. Neměl by vám jen slepě přetvořit účes, který jste si vytiskly a přinesly. Měl by vzít v úvahu vaše přání, ale zároveň poradit, co by se k vašemu typu hodilo.
Dojem „po“
Opouštět salon s rozčarováním? Nikdy. „Odcházet byste měly s příjemným pocitem a účesem, který zvládnete upravovat i samy, “ říká kadeřnice Petra Budínský Spišiak. Máte-li s účesem jakýkoli problém, řekněte to ideálně ihned na místě. „Nebojte se otevřeně komunikovat o svých pocitech, i my kadeřníci jsme jen lidé a vaše postřehy nám pomohou lépe vás pochopit, a o to přece jde,“ dodává kadeřnice.
A co vy? Už jste objevily vašeho vysněného kadeřníka nebo kadeřnici? Napište nám!