Nastává konec růžových flakonků a romantických krabiček? Už nějakou dobu se derou kupředu unisex kosmetické produkty a firmy sázejí na minimalistický design obalů. Líbí se i vám?
Článek
Kdybyste před několika lety potkali muže, který používá balzám na rty nebo korektor (a nijak to neskrývá), klepali byste si nejspíš na čelo anebo soucitně pokyvovali hlavou. Dnes je to normální. A vlně pánského zájmu o kosmetiku se přizpůsobily i obaly – výrobky v unisex provedení mohou užívat obě pohlaví, aniž by si kdokoli připadal nepatřičně.
I v kosmetickém průmyslu se u některých značek hraje na neutrální vlnu – produkty nechtějí působit „genderově nevyváženě“. Minimalistickými obaly cílí výrobci na ty zákazníky, kteří mají dost okázalosti a zdobnosti – a je naprosto jedno, zda se jedná o muže, nebo o ženy. Otázkou samozřejmě zůstává, zda to není jen jakási sci-fi vize, že by všechny kosmetické skříňky a taštičky vypadaly nakonec takto stroze a „bezpohlavně“... Ovšem sociální sítě zaplavují tisíce fotografií přípravků, u kterých na první pohled nepoznáte, komu jsou určeny. Poptávka tedy stoupá a nabídka se rychle přizpůsobuje.
Aby se muži nestyděli
Kde jsou kořeny dnešního unisex trendu? „Víme, že více než deset procent koncových spotřebitelů jsou muži, a firmy jim proto chtějí usnadnit výběr vhodné péče. Za krémy v minimalistických, například černobílých, obalech se nemusí stydět polička žádného chlapa,“ vysvětluje Jana Baiglová, PR manažerka parfumerií Fann. Kosmetické produkty v prostých elegantních obalech bez příkras používá i stále více žen. Skandinávské kosmetické firmy, které přesně takové kusy nabízejí, zaznamenávají v prodejích raketový vzestup a těší se čím dál větší oblibě u mladých lidí.
S tím souhlasí i Petra Kollouchová, PR manažerka značky Essence, která se na mladé zákazníky zaměřuje: „Unisexově balené produkty jsou současným trendem. Měly by pomáhat holkám a klukům cítit se svěže a sebejistě bez ohledu na pohlaví.“
Jeden flakon pro celou rodinu
Zdá se, že trend kosmetiky (a to i dekorativní), o kterou se budete dělit s partnerem a zbytkem rodiny, je na vzestupu. Samozřejmě je třeba používat trochu rozumu: ne vždy to, co můžete mít na obličeji vy, musí sedět i vašemu protějšku (to v kosmetice ostatně platí stále: každá pleť je jedinečná), ovšem výrobky s minimalistickými obaly rozhodně stojí za pozornost. Které produkty nás zaujaly a myslíme si, že potěší každého bez ohledu na pohlaví? Mrkněte na výběr!