Článek
Máte při pohledu na následující kabelky pocit, že už jste je „někde" viděly? Jak by ne! Jejich tvary se totiž v obchodech vyskytují nejčastěji. Nastudujte jejich názvy, a až příště budete číst o tom, že si máte k ležérnímu outfitu vzít „bowlingovou" tašku, budete vědět, o čem je řeč.
Aktovky – do ruky, na paži i rameno
Kabelky, které svým tvarem i provedením připomínají aktovky, jsou hitem obzvlášť v několika posledních sezonách. Rozhodně se ale nejedná jen o uhlazené kabelky, které si představíte v kombinaci s byznys lookem. Sehnat je můžete ve všech možných barevných provedeních. Nosí se převážně v ruce, některé mají přidělaný i dlouhý popruh, díky kterému se dají přehodit přes rameno.
Alma – kabelka, která boduje více než 80 let
Není divu, že je Alma jednou z nejprodávanějších kabelek značky Louis Vuitton. Její tvar je totiž naprosto nadčasový. Alma vznikla v roce 1930 a v různých provedeních se vyrábí dodnes. Spousta značek se tvarem Almy inspiruje, podobně řešené kabelky seženete momentálně v Mangu nebo u Paul's Boutique.
Baguette – malá, ale stylová!
Poměrně malá, úzká kabelka obdélníkového tvaru, vhodná zejména na společenské události, se „narodila“ v roce 1998 v rukou Silvie Venturini Fendi. Její název je odvozen od francouzské bagety, která se dá nosit, stejně jako kabelka, v podpaží. Přestože s ní původně přišla značka Fendi, tvar kabelky Baguette je natolik kopírovaný, že se s ním setkáte doslova na každém rohu. A to i přesto, že se vám do ní vejde sotva peněženka s mobilem.
„Birkinka“ – ikona mezi kabelkami
V roce 1981 se shodou náhod ocitl výkonný ředitel značky Hermès, Jean-Louis Dumas v letadle hned vedle herečky Jane Birkin. Té se při manipulaci s kabelkou vysypal celý její obsah, a tak si postěžovala, jak je těžké najít pěkný kousek, do které by se všechno pohodlně vešlo. O rok později se kabelka, pojmenovaná po Jane, začala prodávat a brzy se stala doslova ikonou. Přestože s podobně řešenými kabelkami přicházejí i levnější značky, „Birkinka“ je jen jedna.
Bowling bag – tašky, kterých je na bowling škoda
Kdo by řekl, že se tvarem tašky na bowling nechají inspirovat návrháři a vznikne tak jeden z nejžádanějších tvarů kabelky? Seženete je v různých velikostech, typická jsou krátká ucha (nosí se v ruce nebo na předloktí) a zaoblený tvar. Najdete je jak v elegantních, tak i sportovních podobách (typické jsou například pro Adidas). Bowling bag najdete u takových značek, jako je Burberry, Miu Miu, Louis Vuitton nebo Prada. Krásné a dostupné kousky objevíte ve článku 50 trendy kabelek z nových kolekcí.
Doktorské brašny – nejen pro zdravotnice
Velké oblibě se těší také kabelky, inspirované starými doktorskými brašnami. Díky jejímu typickému tvaru je poznáte hravě. Výhodou je, že jsou objemné, takže do nich, stejně jako dříve lékaři, kteří s nimi spěchali k nemocným, napěchujete všechno potřebné.
Hobo bag – stylové půlměsíce
Objemné kabelky mají typický tvar půlměsíce, středně dlouhé ucho a nosí se na rameni. „Hobo“ znamená v angličtině vandrák-tulák. Připomínají totiž vaky, které nosili uvázané na klacku ti, kteří se v pohádkách vydávali do světa. Nejprofláknutější „hobo“ kabelky nabízí značky Mulberry. Uvolněné tašky, do kterých se toho navíc vejde poměrně dost, si oblíbila nejedna celebrita.
Messenger – uvolněné kabelky přes rameno
Messenger kabelky se vyznačují dlouhým popruhem a nošením křížem přes rameno. Sehnat je můžete ve stovkách různých provedení, na svůj nákupní seznam si je připište zejména v případě, že dáváte přednost ležérnějšímu stylu.
Sedlo – originální tvar představený Diorem
Se sedlovitým, nezaměnitelným tvarem kabelky přišla v roce 2000 značka Dior. Její atypické řešení, inspirované koňským sedlem, způsobilo, že se o ni začaly přetahovat ženy z celého světa. Co na ni říkáte vy?
Tote bag (shopper) – velké a praktické
Středně velké až větší kabelky s kratšími uchy s netradičně otevřeným hořejškem – to jsou tote bags. Často se využívají na nákupy, proto se jim také říká „shoppers“. Pod tímto názvem ale můžete najít také XXL kabely, které jsou klasicky zazipované.
Které z kabelek patří mezi vaše nejoblíbenější? Napište nám!