Článek
Zdroj: Beinstyle.cz
Začátky skvělé umělecké cesty Marka Jacobse (narodil se 9. dubna 1963 v New Yorku) mají počátek v roce 1981, kdy navštěvuje slavnou Parsons Schools of Design. Jeho absolventská práce zaujala Roberta Duffyho, který je dodnes Markovým obchodním partnerem, a v roce 1986 uvedli společně na trh první kolekci, která byla následný rok oceněna prestižní cenou CFDA, kterou Marc Jacobs obhájil i v roce 1992 a 1998.
V roce 1989 se Marc Jacobs stal hlavním módním návrhářem pro značku Perry Ellis, kdy vytvořil tzv. grunge kolekci, která obsahovala saténovou obuv firmy Birkenstock, hedvábné košile a vínově zbarvené šaty. Tato kolekce byla velmi milována módními redaktory, ale nenáviděna všemi ostatními. Perry Ellis vyslyšel názor ostatních a nikoli módních redaktorů, což znamenalo odchod Jacobse ze společnosti.
Markovi nastaly krušné roky, které zakončila až nabídka módní značky Louis Vuitton. Tato tradiční značka kabelek a koženého zboží vstoupila do oděvní oblasti a v roce 1998 jmenovala Marka Jacobse hlavním módním návrhářem. Jeho úkolem je tvořit módu, která nebude lidi šokovat. Marc Jacobs získal velkou prestiž a z dříve konzervativní módní značky se stává značka kultovní. Jacobs získává celosvětové uznání a v roce 2001 za podpory koncernu LVMH uvádí na trh svou vlastní společnost, ale i nadále zůstává hlavním módním návrhářem Louis Vuitton.
Miláček Victorie Beckham
Inspirací jeho tvorby byly výjimečné ženy, kterými se vždy rád obklopoval, jako např. stylistka Venetie Scottová nebo úspěšná režisérka Sofie Coppolová, která se stala tváří parfému Marka Jacobse. Jeho módní styl si oblíbily světoznámé celebrity v čele s módní ikonou Victorií Beckham, která se stala i tváří jedné z jeho reklamních kampaní. Na mnoha významných akcích se Victoria Beckham často objevuje právě v modelech od Marka Jacobse.
Jacobsova nejnovější módní kolekce pro sezonu 2009 je opět ojedinělá. Na velkolepé módní přehlídce v New Yorku představil kolekci Ready -to-wear, jež vyvolala obrovský rozruch a nadšení, a kolekci Marc by Marc Jacobs, která je zaměřená pro mladší generaci a prezentují ji tvídová saka s vyhrnutými rukávy.
Zajímavosti z jeho života
- Dvorním fotografem všech kampaní Marka Jacobse je Němec Jürgen Teller.
- Loni v únoru nařkl návrháře novinář Rob Millan z plagiátorství. Prohlásil, že šátek, který Jacobs představil ve své tehdejší kolekci, má stejný design, který v roce 1950 navrhl švédský návrhář Gösta Olofsson.
- Návrhář skandál ustál, když si vše vyříkal se synem návrháře Göranem Olofssonem a vysvětlil mu, že šátek, který použil, koupil na bleším trhu ve Spojených státech.
Zdroj: Beinstyle.cz