Článek
Hollywoodské hvězdy a módní značky se v mnohém podobají. Čím slavnější celebrita i módní dům, tím pečlivější budování image. Vše musí perfektně zapadnout do konceptu, i vzhled, jenž vyzní nedbale, není dílem náhody, ale promyšlené strategie.
Slavné dámy (i muži) a módní návrháři také vnímají své projevy směrem k vnějšku jako oslovení potenciálních fanoušků, budování své komunity.
Modelky na ústupu
Tento trend původně zavedl časopis Vogue, který začal na své obálky umisťovat nejen herečky, ale také zpěvačky, sportovkyně, političky a další. Návrháři tento trend rychle převzali a dnes převažují reklamy se ženami, jejichž tvář i život jsou vám povědomé. Samozřejmě, řada z nich jako neznámé modelky začínala, ale většinou mají něco navíc.

Americká zpěvačka Zendaya září v reklamě pro italské Dolce & GabbanaFoto: Archiv firmy
Kdo je nejvíc v kurzu?
Pokud chce nějaký módní dům zaujmout hlavně mladší klientelu, sáhne po sestrách Gigi a Belle Hadidových. Nejenže se objevily na většině přehlídek světových týdnů módy, ale zakázky na lukrativní reklamy musí doslova odhrnovat vidlemi.

Sestry Hadidovy fotil pro Moschino jeden z nejznámějších fotografů Steven MeiselFoto: Archiv firmy

Gigi Hadid se díky reklamním zakázkám stává jednou z nejlépe placených modelek vůbecFoto: Archiv firmy
Zdroj bohatství
Řada žen, které začínaly jako modelky, se už ale pózování nebo prezentaci na přehlídkách nechce věnovat. Je to přece jen velmi tvrdý byznys. Většina bývalých manekýnek pak chce prorazit jako herečka. Velký zájem budovat svou kariéru na filmovém plátně má třeba Cara Delevingne, divadelní talent prokázala i Suki Waterhouse. Jejich osobnosti si módní značky také pro letošní kampaně vybraly a výše zmíněné dívky neváhaly nabídky přijmout. Přece jen, honoráře z takových focení jim umožní nestresovat se kvůli financím, když čekají na role.

Cara Delevingne je momentálně jednou z tváří sportovního gigantu PumaFoto: Archiv firmy

Suki Waterhouse přijala nabídku propagovat značku bot Shopbop, protože ji sama nosíFoto: Archiv firmy
Fungují seniorky i děti slavných
Chcete-li jako módní značka získat okamžitě pozornost, obsaďte do své reklamy půvabnou dámu, které je ale nad 50 let. Trend těchto modelek-seniorek funguje už zhruba 5 let, ale vypadá to, že jejich obliba stále narůstá. Toužíte, aby si vaše výrobky kupovali teenageři? Pak to chce oslovit někoho svěžího, kdo má spousta fanoušků na Instagramu a slavné příjmení. Uvidíte, že taková osobnost dokáže prodat snad jakýkoli trend.

Lauren Hutton je 73 let, ale v kampani Bottega Veneta vypadá neuvěřitelně mladistvěFoto: Archiv firmy

Dvacetiletá Hailey je dcerou herce Stephena Baldwina. Snaží se o kariéru modelky, fanoušky ale zajímá spíš její instagramový účet. Také proto ji umístil do své reklamy švédský řetězec H&M Foto: Archiv firmy
Pomůže i slavný partner
Pracovat jako regulérní modelka a fotit se pro lukrativní značku je jedna věc, ale být modelkou, která randí s hollywoodským krasavcem Bradleym Cooperem, je něco úplně jiného. Ačkoli se jeho snoubenka a matka právě narozené dcery Irina Shayk dokázala prosadit v modelingovém byznysu i bez hvězdného partnera po svém boku, poté, co začala chodit právě s Cooperem, začala pracovat pro brandy opravdu zvučných jmen.

Reklama švýcarské značky luxusních doplňků Bally je na osobnosti Iriny Shayk postavenáFoto: Archiv firmy

Luxusní módní dům Alberta Feretti využil toho, že Irina nemá problém s odhalenějšími pózamiFoto: Archiv firmy
Líbí se vám módní kampaně s celebritami?