Článek
Není to tak dávno, co jste na přehlídkových molech obdivovali kolekce s celoplošným logem značky nebo se dokonce pohoršovali nad cyklistickými šortkami, které spíš než součást outfitu na běžný den opravdu připomínaly sportovní výbavu bicyklového nadšence. Tento rok s nimi dle posledních zpráv už neuspějete.
1. Rychlý konec krátkých elasťáků
Jsou to právě cyklistické kraťasy, které loni vzbuzovaly negativní reakce napříč celým světem. Přesto je návrháři s oblibou prosazovali ve svých kolekcích. Elastické nohavičky se staly dominantním prvkem mnoha přehlídek a Kim Kardashian (39) by bez nich nepřežila léto.
I díky ní dosáhl zprvu nepochopený kousek u některých dam přece jen porozumění. Teď je ale všechno jinak. „S trendy to holt bývá jako s májovým počasím. S rychlostí, kterou přijde, umí také odejít. Je to případ i cyklistických šortek, které se objevily a dlouho s námi nezůstaly. Zaměňte je za lichotivější bermudy nebo, pokud vám to postava dovolí, za krátké šortky,“ doporučuje stylistka Irena Vokrojová.
2. Zvířecí vzory nejsou centrem dění
Vypadá to, že trnem v oku módních tvůrců jsou také sukně s leopardím potiskem. Zvířecí vzory vládly v módní divočině nepřetržitě dva roky. Jejich příchuť je však letos lehce nahořklá a stopy v nových kolekcích nezanechávají příliš hluboké. „Pokud leopardí sukni obléknete, nedopustíte se sice velkého přešlapu, ale u fashion policie nezabodujete. Sáhněte raději po kousku s nesmrtelnými puntíky nebo proužky a africkou šelmu nechte tuto sezonu odpočívat na dně vaší skříně,“ radí stylistka Markéta Škaldová.
3. Nápisy ve vlasech? Ty už se nenosí!
Na výsluní se dlouho neohřály ani výrazné sponky do vlasů s nápisy. Samostatná písmena, slova či názvy značek hrdě nosily ve svém účesu majitelky krátkých mikád i dlouhých loken. I tyto roztomilé doplňky odesílají designéři na pomyslné pohřebiště. Jejich nástupcem jsou o poznání elegantnější čelenky, které si velmi oblíbila vévodkyně z Cambridge Kate (38). Nosí se v kombinaci s rozpuštěnou hřívou i vyčesaným drdolem. Dalším trendem, kterému vypršela platnost, je takzvaná logománie. Ať už se jedná o sebevíc luxusní brand, tahle písnička je jednoduše ohraná.
4. Barevná škála slibuje nový vzorník
Ani monochromatické looky v barvě zvýrazňovacích fixů nemají v roce 2020 vysoké postavení. Zářivé odstíny se objeví jen na drobných detailech, ve větší míře budou nežádoucí. „Zapomeňte na výrazné neonové odstíny a žlutou barvu, kterých byly minulý rok obchody plné. In jsou odstíny béžové, bílá a barva roku 2020 klasická modrá,“ vysvětluje Irena Vokrojová. Barva roku 2020 se vyhlašovala už loni v prosinci. V běžných řetězcích ji dnes nemůžete minout. Minutou ticha uctěte loňskou korálovou a utíkejte pro nové kousky v odstínu stmívající se oblohy.