Článek
Je to pořád stejný scénář. Ženatému muži vstoupí do života jiná žena, následuje žhavý románek a nadšení v podstatě všech zúčastněných. Milence role „dvojky“ nevadí, manželka žije ve sladké nevědomosti a muž si připadá jako král. Jenže dřív nebo později začne milenka toužit po rovnoprávném vztahu, chce být číslem jedna, a idylce je konec.
„Muž je v téhle situaci zmaten, emocionálně velmi frustrován,“ potvrzuje vztahový kouč a ředitel společnosti Ad Fonte Martin Bednář. Jak z toho ven? Ukážeme vám jednu z cest, která vede k cíli!
Zázračná metoda?
Existuje totiž technika založená na takzvaném neuro-lingvistickém programování, která pomůže takto zmatenému muži uvědomit si, která z dam je pro jeho život stěžejní, pro kterou je v něm doopravdy místo.
„Při práci s těmito muži se mi tato vizualizační technika velmi osvědčila, přitom je ale celkem snadná, i když nemusí být zrovna jednoduché procházet jí sám. Pomoc odborníka je vždy lepší,“ potvrzuje Martin Bednář, který tuto techniku ve své praxi využívá a pro takové rozhodování ji sám doporučuje. Vyzkoušejte si ji také!
Modelový příklad
V čem tedy tato technika spočívá? Představte si třeba pana Jindřicha, ženatého muže, který se právě teď zmítá mezi právoplatnou manželkou a utajovanou milenkou. Chce tenhle zmatek ukončit, bohužel si není jistý, se kterou z žen by měl zůstat. Podle Martina Bednáře je potřeba postupovat následovně:
1. Jasně popište tu nejlepší věc, kterou do vašeho života milenka přinesla (bývá to skvělý sex, romantika, pocit toho, že je muž žádoucí).
Co Jindřich: Řekl, že mu milenka přináší pocit fyzického souznění, v sexu i mimo něj.
2. Zkuste si tuto konkrétní věc představit jako obraz. „Jak by vypadala, co by ji symbolizovalo. Jak by ten obrázek byl velký, jak barevný a kam byste ho umístili,“ upřesňuje Martin Bednář.
Co Jindřich: Ten viděl sebe a svou milenku, jak sedí na horské chatě u krbu a tulí se k sobě. Obrázek nebyl nijak výrazně barevný, spíš jakoby v přítmí. Byl velký asi jako list papíru a Jindřich ho viděl přímo před sebou ve vzdálenosti zhruba jednoho metru.
3.Oba předešlé body zopakujte, jen si místo milenky představte manželku.
Co Jindřich: Jako zásadní věc uvedl, že z něj manželka udělala chlapa, díky ní je takový, jaký je. Velmi těžko se mu vybíral jeden symbol nebo obrázek této „zásluhy“. Nakonec vybral situaci (výjev), kdy se ještě s malými dětmi stěhovali do nového domu a společně jej zařizovali. Obraz viděl obrovský, představoval si ho ve zlatém rámu, dva až tři metry před sebou mírně vlevo.
4.Nyní oba obrazy (milenky a manželky) srovnejte. „Přemýšlejte, co cítíte. Podívejte se, který z těch obrázků je větší, barevnější, který je umístěn blíž vám,“ radí Martin Bednář.
Co Jindřich: Byl v šoku. Byl překvapen, jak intenzivní pocit v něm vzbudil obraz patřící k manželce.
5. Vytvořte si nějaký závěr, vyslovte, co přesně vám tato technika ukázala.
Co Jindřich: Jasně si uvědomil, jak hluboký vztah má k manželce, jak velký význam pro něj ona a celý jejich vztah má. Že je výrazně cennější než vztah s milenkou. Rozhodl se to s ní ukončit a neriskovat rozpad manželství.
Možné je vše
Metoda funguje pochopitelně i opačně, když je původcem nevěry v rodině žena. Tohle byl samozřejmě jen modelový příklad, ne vždy je výsledkem techniky návrat k manželce či manželovi. Stejně tak je možné uvědomit si, že manželství je již nefunkční, prázdné a přežité. V tu chvíli vás nejspíš čeká rozvod. Ale to už je bohužel riziko, které je potřeba nést. Rozhodně je lepší mít jasno než žít ve zmatku, nejistotě a ve lžích.
Také jste se někdy zmítali v milostném trojúhelníku?