Článek
Po hydratačním krému použije primer, aby vyhladil rozšířené póry a pleť barevně sjednotil. Pokračovat bude make-upem, který nanese dobře navlhčenou houbičkou. Dalším krokem bude korektor, jímž zakryje kruhy pod očima. A když bude potřeba, použije i trochu rozjasňovače a bronzeru. Na závěr jemnou tužkou dotvaruje obočí či vousy.
Umíte si svého muže představit při takové ranní rutině? Mnoho z vás zřejmě odpoví, že ne. Nikdy. Přesto na make-up pro muže nyní vsadily renomované módní, potažmo kosmetické značky, jako jsou například Tom Ford, Chanel, Estée Lauder nebo Bobbi Brown. Myslíte, že nevědí, co dělají? Omyl!
Božská Coco a Boy de Chanel
Velká debata na téma make-up pro muže začala loni na podzim, kdy značka Chanel vydala kosmetickou kolekci pro muže Boy de Chanel. Název „boy“ nebyl zvolen jen nahodile ve smyslu „kluk“. Ve skutečnosti se jednalo o odkaz zakladatelky značky Gabrielle „Coco“ Chanel. Respektive název kolekce je inspirovaný životní láskou Gabrielle, jíž byl Arthur „Boy“ Capel.
První pánská řada dekorativní kosmetiky Chanel sestává ze tří produktů. Jedná se o tužku na obočí, která je dostupná v několika odstínech od šedé po světle hnědou, make-upu dostupném ve čtyřech odstínech a balzámu na rty.
Zájem o make-up pro muže roste
V současné době tvoří kosmetika pro muže přibližně jedno procento celkového obratu světových kosmetických značek. Avšak podle deníku The Guardian si v roce 2016 pořídilo ve Velké Británii pánský make-up 15 procent mužů ve skupině do 45 let. Toto číslo je již poměrně vysoké, ale stále neporovnatelné s trhem pro ženy.
Nová pánská make-up kolekce Chanel byla uvedena na trh v Jižní Koreji. Právě tento asijský stát spolu s Čínou představují hlavní odbytiště pro značky, které sází na make-up pro muže. Například jeden z největších čínských on-line prodejců kosmetiky meziročně zaznamenal 61% nárůst zájmu o produkty pánské kosmetiky!
Český muž a líčení
Výše uvedené ovšem neznamená, že v Evropě či na americkém kontinentu nemá pánská dekorativní kosmetika šanci na úspěch. Podle průzkumů kosmetických značek, které cituje The Guardian, je vyšší zájem registrován u mužů z LGBT komunity (4 věci, které by se měli heterosexuálové naučit od gayů), ale obecně i u mužů pod 30 let.
Jaký zájem bude o líčení mezi muži u nás, se teprve uvidí, pánský make-up zatím nabízí jen jedna firma. Jeho používání ale nemusí plynout jen z přehnaného zájmu o krásu. K používání korektoru, tónovacích krémů a dalších přípravků nezřídka muže motivují zdravotní důvody. Například rosacea neboli růžovka, která se vyznačuje nadměrným zčervenáním, ale i velmi velmi suchá pokožka, tedy pokožka se šupinkami či naopak rozšířenými póry.
Přijde vám to celé úsměvné? Podobně možná kdysi přišlo řadě mužů úsměvné právo žen volit... Stejně jako se feminismus zasadil o práva žen, tak i poměrně nové hnutí – maskulinismus, jež bojuje za práva mužů, by mohlo nějak pohnout mužským světem. Třeba takovou maličkostí, jako je společensky přijatelný make-up.
Umíte si představit, že by váš muž používal dekorativní kosmetiku stejně jako vy? Napište nám svůj názor do diskuze!