Hlavní obsah

Legendární vůně aneb 10 nejoblíbenějších parfémů všech dob!

Foto: George Rudy, Shutterstock.com

Foto: George Rudy, Shutterstock.com

Miluje ho každá žena a určitě jich během života vyzkoušela nepřeberné množství. Možná už našla svého favorita, ale třeba ho ještě stále hledá. Kdepak muži! Na programu budou parfémy. Představíme vám ikonické vůně, které okouzlují již desítky let.

Článek

Aroma, do něhož se s oblibou halíte, toho o vás dokáže hodně prozradit. Dalo by se dokonce říct, že je to velmi osobní záležitost, a proto je nezbytné dát si opravdu záležet na výběru toho pravého parfému. Jak známo, na každém člověku se může jedna a ta samá vůně „rozvonět“ zcela odlišným způsobem. Pokud tedy nevíte, jakou má oblíbenou značku, parfém jako dárek podle vlastního gusta raději nenadělujte. Můžete se trefit, ale taky nemusíte...

Trojitá síla 

Parfém se skládá ze tří částí: hlavy, srdce a základu. Hlava se projeví hned po nanesení a v této počáteční podobě zůstává okolo deseti minut. Je totiž složena z komponentů, které velmi rychle vyprchají, jako jsou bylinné nebo citrusové nóty.

Srdce vůně se začne hlásit o slovo přibližně po půl hodině a je cítit několik dalších hodin. Jedná se o hlavní a charakteristické nóty parfému, díky kterým je rozpoznatelný. Srdce většinou tvoří komponenty, které se vypařují mnohem pomaleji a speciálně se skládají do originálních kompozic tak, aby se navzájem doplňovaly a podtrhovaly.

Základ je to, co zůstává na pokožce i celý den. Tvoří jej nejstabilnější komponenty, přesně tuto vůni pak můžete cítit na svém oblečení i několik dní.

Legendární desítka

Módní ikona Coco Chanel jednou prohlásila, že žena, která nepoužívá parfém, nemá budoucnost. Je to radikální tvrzení, ale musíme souhlasit s tím, že by si každá žena měla najít jedinečnou vůni, která se stane jejím „poznávacím znamením“ a bude ji provázet celým životem. Možná ji objevíte právě teď! Představíme vám 10 nejslavnějších vůní všech dob.

Foto: Archiv firmy

Tato vůně je synonymem slova klasika. První lahvička parfému Shalimar uviděla světlo světa v roce 1921 a vůni vytvořil Jacques Guerlain. Jedná se o dráždivý koktejl bergamotu, irisu a teplé vanilky. Dodnes patří toto mistrovské dílo k nejprodávanějším a nejoblíbenějším produktům značky a perfektně se hodí na večer nebo na studené roční obdobíFoto: Archiv firmy

Foto: Archiv firmy

Chanel N° 5 je snad nejznámějším parfémem na světě. Byla to první vůně, kterou představil módní dům Gabrielle „Coco“ Chanel. Jedinečnou formuli vyvinul v roce 1920 Ernest Beaux a ze začátku se prodávala v malých lahvičkách pouze v butiku Chanel. Traduje se, že tuto vůni darovala Coco sama sobě jako útěchu, když ztratila svoji osudovou lásku Arthura Capela. Samotná vůně je květinová, ale poněkud těžší. Obsahuje jak dřevité, tak citrusové a květinové nóty. Každou minutu se prý ve světě prodá jeden flakonFoto: Archiv firmy

Foto: Archiv firmy

Parfém Opium uvedl na trh módní dům Yves Saint Laurent v roce 1977. Právě kvůli kontroverznímu názvu nejdřív narážel na odpor veřejnosti, ale záhy se stal absolutním trhákem. Je to pronikavá orientální vůně se značnou dávkou koření, ovocných květů a pižmaFoto: Archiv firmy

Foto: Archiv firmy

Dramatický a nezapomenutelný, tak by se dal ve zkratce popsat parfém Fracas od Roberta Pigueta. Kultovní vůně, která od svého vzniku v roce 1948 získala mnoho příznivců, je květinově ovocná. V základu ucítíte pižmo a santalové dřevo. Součásti hlavy a srdce jsou mimo jiné ingredience jako bergamot, mandarinka, hyacint, jasmín, tuberóza, gardénie nebo i fialkaFoto: Archiv firmy

Foto: Archiv firmy

Výrazně kořeněná vůně Youth Dew od Estée Lauder je na trhu už od roku 1953. Je velmi specifická a nesedne každému. O to je výjimečnější. Zkoušejte ji pouze na vlastní kůži, jedině tak zjistíte, jestli je pro vás, nebo ne. Mix mechu, pačuli, růže, levandule, jasmínu, konvalinek, skořice a hřebíčku je opravdu nepopsatelnýFoto: Archiv firmy

Foto: Archiv firmy

Colonia byl a zůstává hitem mezi muži i ženami a také oblíbencem mnoha hollywoodských hvězd jako Ava Gardner nebo Audrey Hepburn. Dnes sklízí úspěch u Kate Moss nebo Sharon Stone. Zcela nadčasová unisex vůně, která stála u zrodu značky Acqua di Parma, ani po více než sto letech od svého vzniku nemůže omrzet. Je svěží, citrusová s příměsí bylin a květinových esencí a v základu s dřevitými nótamiFoto: Archiv firmy

Foto: Archiv firmy

Poison z dílny parfémových mistrů Christian Dior, má opravdu mnoho podob. V tom původním provedení se jedná o vůni chyprově ovocnou s nepřetíženým složením. Překvapí především výraznou vůní koriandru, lesního ovoce, tuberózy a pomerančového medu. Je to divoké „dítě“ osmdesátých let, které ale neztrácí na popularitě ani dnesFoto: Archiv firmy

Foto: Archiv firmy

Kenzo je značka, která rafinovaně spojuje to nejlepší z japonské a francouzské kultury. Její zakladatel Kenzó Takada je rodilý Japonec, který dobyl Paříž. Jeho módní dům v roce 2000 představil parfém Flower. Jak už samotný název napovídá, jedná se o výraznou květinovou vůni obsahující bulharskou růži, parmskou fialku, jasmín, bílé pižmo i vanilku. Je pro milovnice sladších parfémůFoto: Archiv firmy

Foto: Archiv firmy

Parfém L´Air du Temps vznikl v roce 1948, kdy syn Niny Ricci usoudil, že je čas expandovat i na trh s parfémy. Byl to tedy první počin značky Nina Ricci a jedná se o jednu z nejprodávanějších vůní všech dob. Je svěží, květinová a dokonale se hodí na jaroFoto: Archiv firmy

Foto: Archiv firmy

Konvalinka byla nejoblíbenější květinou módního návrháře Christiana Diora. Právě na její počest vytvořil fenomenální parfém Diorissimo. Hned po uvedení na trh v roce 1956 se stal bestsellerem, a to díky své jemné a nasládlé vůniFoto: Archiv firmy

Používáte některý z uvedených parfémů? Jakou svoji oblíbenou vůni případně v seznamu postrádáte?

Související témata:

Načítám