Článek
Dobří kadeřníci jsou schopni vám splnit každé přání. Jen musíte správně vysvětlit, co si přejete. Seznamte se současnými technikami barvení, abyste příště přesně věděly, co v kadeřnickém křesle žádat! Vysvětlí vám to ti nejpovolanější, kadeřníci Libor Smrž a Jakub Čejchan. Inspiraci pak poskytnou slavné krásky jako Jennifer Lopez nebo Margot Robbie.
Elizabeth Olsen - balayage
Nejznámější technikou prosvětlování vlasů je balayage. Výsledkem je vzdušný účes jako vyšisovaný od sluníčka. „Docílí se toho díky natupírování vlasů, zaháčkování tenkých pramínků a odbarvovači v alobalu. Vlasy mají dokonale přirozený přechod a barva vydrží až 6 měsíců,“ vysvětluje Libor Smrž, kadeřník a majitel salonu Libor Smrž Hair. Tuto techniku barvení využívá spousta celebrit, například herečka Elizabeth Olsen.
„A jak se liší balayage a melíry? A dělají se ještě vůbec? „Klasické melíry jsou jako džíny. Nikdy nevyjdou z módy. Na rozdíl od balayage jsou při nich ale vlasy zesvětleny přímo od pokožky. Docílí se tím dvou kontrastních barev, což tvoří výraznější odrost při odrůstání,“ vysvětluje kadeřník Jakub Čejchan z Prag salonu. Takže co se udržitelnosti týče, balayage vyhrává.
Jennifer Lopez - bronde
Vlasy jako Jennifer Lopez? Pokud toužíte po podobné barvě, odpovědí je bronde. „Jde o krásnou barvu, která využívá zesvětlující balayage techniku, jen se na závěr vlasy tónují ne do blond, ale do nahnědlých tónů. Dokáže krásně upravit váš původní odstín, aniž byste byly vyloženě blonďaté,“ vysvětluje Libor Smrž. Hnědý přeliv se pak postupně vymývá a blond proužky jsou postupně výraznější.
Margot Robbie - foilyage
Jde o kombinaci balayage a fólií. „Barva se aplikuje ručně na povrch pramenů vlasů, stejně jako u balayage, ale poté jsou prameny zabaleny do fólií, které umožňují intenzivnější zesvětlení. Výsledkem je plynulé, přirozené zesvětlení s výraznějšími a jasnějšími konci vlasů, vysvětluje Jakub Čejchan. Zářivější prosvětlení má v oblibě například herečka Sarah Jessica Parker nebo Margot Robbie.
Jennifer Lawrence - airtouch
Estetika tichého luxusu je stále v kurzu. Právě proto je zde technika airtouch, česky něco jako dotek vzduchu. „Vytváří velmi jemný, plynulý přechod barev a je ideální pro klientky, které chtějí velmi přirozený a měkký vzhled, s méně viditelnými odrosty,“ vysvětluje Jakub Čejchan. Pro oddělení kratších pramínků vlasů se používá při barvení fén. Prameny, které zůstanou, jsou pak barveny a zabaleny do fólií. Vytváří efekt „kouřového“ přechodu - to znamená, že zesvětlené pramínky nejsou vůbec vidět, barva je více slitá. Blond efekt však může být výrazný, tak jako třeba u herečky Jennifer Lawrence.
Rosie Huntington-Whiteley - contouring
Chcete-li svoji barvu opticky zvýraznit, ale necítíte se na velké změny, proberte se svým kadeřníkem contouring nebo také jinak řečeno face framing, které nosí třeba modelka Rosie Huntington-Whiteley. „Je to moje oblíbená metoda, kdy díky odbarvení skvěle zvýrazníte celou konturu obličeje. Dělám ji tak, že ji jen vymaluju štětcem bez fólie, a pokud ji chci výraznější, přidám další řadu světlých melírů. Velmi často face framing neboli rámování kontur obličeje protahuju i na spodní část u krku. Vlasy tak v culíku nevypadají rozpůlené,“ dodává Libor Smrž.
Sydney Sweeney - lowlights
O technice lowlights je slyšet stále častěji. Jde o opak highligths (prosvětlování). „Do vlasů se přidávají prameny tmavší barvy. Na rozdíl od highlightů, které vlasy zesvětlují, lowlighty vytvářejí tmavší odstíny a přidávají vlasům hloubku a dimenzi. Tato technika se často používá, aby vlasy vypadaly přirozeněji a vytvořil se kontrast, který může zjemnit celkový vzhled a dodat objem,“ vysvětluje Jakub Čejchan. Nejde však o velké barevné přechody, moderní lowlights jsou velmi přirozené, jako třeba na herečce Sydney Sweeney.
Připravte si pro kadeřníka fotky jako inspiraci
Někdy je pomocí slov těžké vyjádřit, co od svého kadeřníka požadujete. „Osobně mám rád, když si klientka s sebou přinese fotky pro inspiraci. Je ale důležité být realista a brát je opravdu jen jako inspiraci, výsledek nikdy nebude úplně stejný. Fotky bývají často upravovány a realita může být úplně jiná,“ dodává na závěr Jakub Čejchan.