Článek
Jen málokterá módní značka dnes vyvolává tolik emocí. Schiaparelli se mimořádně daří od roku 2019, kdy se jejího vedení ujal americký návrhář Daniel Roseberry. Ten se rozhodl navázat na surrealistického ducha, v kterém tvořila firma za dob své zakladatelky Elsy Schiaparelli ve třicátých letech. A daří se mu to více než dobře.
Vítejte v pekle
Velkou odezvu měla nová haute couture kolekce inspirovaná Peklem od Danta Alighieriho, tedy první částí eposu Božská komedie. Velká část kolekce byla silně ovlivněná přírodou a jejími divy a nejvíce pozornosti získala zvířata, která na své cestě Dante potkal. Leopard symbolizoval chtíč, lev pýchu, vlčice lakotu. Více než motiv kolekce se ale probíralo její provedení.
Ačkoli většina módního světa považuje návrháře za génia, někteří zpochybňují způsob, jakým byla zvířata v kolekci vyobrazena. I když Daniel Roseberry hlásal, že je každičký chloupek čistě syntetický, autenticky působící hlavy mnohým připomněly barbarský „sport“ jménem trofejní lov zvěře.
Show vypukla ještě před přehlídkou
Rušno nebylo jen na přehlídkovém mole, ale i mimo něj. Show značky Shiaparelli patří k nejsledovanějším módním událostem, o kterou nechtějí přijít lidé z oboru, ale ani celebrity a nadšenci sledující přehlídku virtuálně.
Humbuk způsobila členka klanu Kardashianů Kylie Jenner, která v praxi předvedla ten nejkomentovanější model z celé kolekce – šaty s obří lví hlavou na hrudi. Nepřehlédnutelná byla také zpěvačka Doja Cat, která byla doslova obalená drobnými krystaly Swarovski – počítat bychom je nechtěli, ale má jich být 30 000. Za nápadem stojí jedna z nejslavnějších make-up artistek světa, Pat McGrath, která je se svým týmem na hvězdu nanášela téměř pět hodin. Odvážný look ale neohromil každého – ozývaly se i posměšky, že nalepené kamínky vypadají jako bradavice.
Mezi čestnými hosty byla i francouzská herečka Philippine Leroy-Beaulieu, kterou znají všichni příznivci seriálu Emily in Paris (promiň, Emily, ale Sylvie je mnohem stylovější), nebo Chiara Ferragni, která patří se svými dvaceti osmi miliony followerů mezi nejsledovanější módní influencerky.