Článek
Pokud s námi držíte krok, je zbytečné připomínat, že se letošní jaro/léto neslo ve znamení sytých výrazných barev. Trendy byly živé tóny oranžové, zelené, fialové a ano, i růžové. A zatímco někteří návrháři nechali v nové sezoně „zářivky“ za sebou, jiní se rozhodli, že na nich naopak budou stavět. Nejvíce pozornosti se momentálně dostává růžové, která sebevědomě vyšachovala všechny barvy, které se obvykle s podzimem spojují.
Růžová na míru
Jen růžová to může být. To si nejspíš řekl italský návrhář a kreativní ředitel značky Valentino, Pierpaolo Piccioli, když začal uvažovat nad směrem, kterým se celá nová kolekce vydá. Podnikl přitom nevídaný krok a rozhodl se, že vsadí na jednu kartu. A pořádně divokou. Ve spolupráci s Pantone namíchal speciální odstín růžové, který získal oficiální označení Valentino Pink PP a přirovnat se dá nejblíže k fuchsiové. Návrhář navíc nic neponechal náhodě a do stejného odstínu si dal vybarvit i celé přehlídkové molo.
Co je Pantone?
Pantone je americká společnost, která vyvinula vlastní systém ladění barev PMS (Pantone Matching System). Ten se využívá nejen v módním odvětví, ale i tisku nebo grafickém a produktovém designu a pomáhá standardizovat jednotlivé odstíny. Díky širokému vzorníku se mohou jednotliví tvůrci ubezpečit, že budou dané odstíny přesně odpovídat jejich představám. Pantone každý rok vyhlašuje barvu roku, která má vystihovat ducha doby.
Celebrity si nový odstín zamilovaly
Sázka na monochrom se návrháři značky Valentino vyplatila. Když oblečení nenarušují barevné předěly, potisky ani vzory, můžete se plně soustředit na jeho střih. A s tím návrhář bez debat pracovat umí. Vyvolenou růžovou se navíc trefil do vkusu zákazníkům značky, mezi kterými jsou i celebrity a influenceři. Provokativní barvu, která září na metry daleko, si všichni oblíbili, včetně módní ikony Zendayi (26), která se stala tváří navazující kampaně.
Šaty v odstínu Valentino Pink PP, které vidíte vpravo níže, měla na Met Gala Nicola Peltz Beckham (27).
Hot pink vlna
Na růžovou samozřejmě nemá nikdo monopol. Ačkoli má značka Valentino vlastní odstín, na podzimních týdnech módy se objevovaly i další variace zářivě růžové neboli hot pink. Pracoval s ní návrhář Jason Wu nebo Wes Gordon, který tvoří pro značku Carolina Herrera, a mnoho dalších, kteří se sice nelimitovali jednou barvou, ale přesto ji do svých pod(zimních) kolekcí zahrnuli.
Co si z toho můžete odnést vy?
Energická, odvážná a nepřehlédnutelná. Taková je ostrá růžová, která stejnou charakteristiku přenese i na svou nositelku. Máte-li na tuhle barvu odvahu a chuť, můžete ji přidat do šatníku podobně jako hvězdy. Vlnou růžové se inspirovaly i módní řetězce, a tak není problém narazit na svítivý kabát, sako, svetr nebo „jen“ kabelku. A nebojte, nemusíte jít do toho naplno jako modelky u Valentina – je úplně v pořádku, když si růžovou nadávkujete podle libosti.
Na podzim se hodně využívá kombinace s černou, moc dobře ale funguje i spojení s šedou, které je méně kontrastní. Nabízí se samozřejmě také bílá, na které trendy růžová krásně vynikne a pro experimentátorky tu je překvapivá souhra s červenou.