Článek
Před začátkem jednadvacátého století měla každá velká hvězda svůj parfém, dnes ale celebrity míří výš. Využívají své popularity, konexí a financí k tomu, aby rozjely vlastní byznys, a kromě kosmetiky často míří i do světa spodního prádla. Ke komu se zákazníci jenom hrnou?
Lizzo a Yitty
Trojnásobná držitelka Grammy přiznává, že ačkoli šíří myšlenku body positivity, i ona se musela sebelásce učit. Dnes se svými křivkami i celulitidou žije v míru a ženám připomíná, že jediný, kdo by se měl k jejich postavě vyjadřovat a nějak stavět, jsou ony samy. Zpěvačka přišla na trh s vlastní kolekcí stahovacího prádla, kterému vdechla nový život. „Dost bylo spoďárů, které vypadají jako po babičce,“ prohlásila Lizzo a zdůraznila, že nejdůležitější pro ni je, aby se v jejím prádle ženy cítily pohodlně a sebejistě. Ať už mají jakoukoli velikost.
Kim Kardashian a Skims
Pokud jste si někdy položili otázku, co vlastně Kim Kardashian dělá, tady je jedna z odpovědí. Profesionální celebrita našla díru na trhu a v roce 2019 založila značku spodního a stahovacího prádla, které konečně uznalo myšlenku, že tělový odstín by neměl být jen jeden a že to pro každého znamená něco jiného. Této podnikatelce, která si na svých křivkách postavila kariéru, se podařilo (spolu)vybudovat značku, jejíž hodnota loni přesáhla 70 miliard korun. Kromě stahovacího prádla nabízí i plavky, legíny nebo pyžamka.
Rihanna a Savage X Fenty
Zdatnou obchodnicí je i zpěvačka Rihanna, které se kromě kosmetického impéria Fenty Beauty podařilo vybudovat také značku spodního prádla. Hvězda si zakládá na tom, že ze skupiny potenciálních zákazníků nikoho nevyčleňuje a nabízí prádlo pro všechny typy postav. To je zřejmé i z pohledu na její módní kampaně, ve kterých angažuje opravdu různorodé modelky.
Dita Von Teese Lingerie
Kdo jiný by měl fušovat do navrhování spodního prádla, než slavná burleskní tanečnice? Pro luxusní kousky má slabost a spodní prádlo sbírá už od svých dvaceti let, což vzhledem k tomu, že je jí rovných padesát (věřili byste tomu?), činí slušnou sbírku. Smyslná tanečnice ale měla pocit, že krásného prádla není na trhu dost, a tak se sama pustila do navrhování. Věnuje se mu od roku 2012, a ačkoli její značka prošla turbulentním vývojem a spadla pod nového výrobce, i nadále zůstává v silné pozici.
Heidi Klum Intimates
V roce 2015 přebrala modelka Heidi Klum byznys po své kolegyni Elle Macpherson, která se po dvaceti letech rozhodla seknout s tvorbou spodního prádla. Značka Elle Macpherson Intimates tedy změnila jméno a pod novým vedením jela dál. V posledních letech se ale modelka soustředí na jiné aktivity, a ačkoli se její prádlo stále prodává, značce se věnuje jen okrajově. V loňském roce se stala tváří kampaně Intimissimi, ve které pózovala po boku své dcery Leni.
Rosie Huntington-Whiteley a M&S
Ačkoli Rosie Huntington-Whiteley nemá vlastní značku prádla, její jméno je neodmyslitelně spjaté s řetězcem Marks & Spencer. Kolekce Rosie, na kterých modelka pracuje s designerským týmem značky, se v obchodech objevují desátým rokem a stále se těší velké oblibě. Nikdy nechybí krajka, květinové potisky nebo saténové košilky na spaní.