Článek
Na základě úvahy, kdy nehodový formulář mnohdy motoristé v autě společně s propiskou hledají marně, představila Generali Česká pojišťovna jako první v Česku plně digitální řešení, které nahrazuje motoristům notoricky známý kus papíru. Jednoduché řešení je součástí mobilní aplikace Moje Generali.

Aplikace Moje Generali představuje pojišťovnu v kapse, nabízí spoustu užitečných informací o pojistných smlouvách, platbách za pojištění nebo umožňuje nahlásit a sledovat pojistné událostiFoto: Generali Česká pojišťovna
Novinku uživatelé najdou pod názvem Průvodce po nehodě. Díky němu přesně vědí, jak postupovat, když se stanou účastníky dopravní nehody. „Průvodce je vymyšlený tak, že s ním je možné řešit jak menší karamboly, tak vážné nehody. Vše jsme navrhli s cílem věci co nejvíce usnadnit a v mnohdy složité situaci srozumitelně pomoct,“ vysvětluje Alena Medková, produktová manažerka aplikace Moje Generali v Generali České pojišťovně.
Na zkoušku
Průvodce po nehodě už na začátku dává vybrat vyplnění pouze záznamu o nehodě, nebo nabízí provedení složitějšími situacemi. Součástí postupu jsou praktické informace o zabezpečení místa nehody nebo upozornění na to, co za informace sdělit při volání na linku 155, jestliže došlo ke zranění. Aplikace má přitom užitečnou vychytávku: průvodce po nehodě si mohou uživatelky i uživatelé vyzkoušet a prozkoumat v tzv. zkušebním režimu.

Nová funkcionalita aplikace Moje Generali se týká motoristů, kterým usnadňuje život v případě, že se stanou účastníky dopravní nehodyFoto: Generali Česká pojišťovna
Pět kroků a hotovo
Vyplnění záznamu o nehodě plně nahrazuje vyplnění papírového formuláře, které často probíhá v polních podmínkách na kapotě auta. Aplikaci k digitálnímu vyplnění stačí pouze pět kroků! Během nich motoristé vyplní údaje o situaci, místě nehody, zúčastněných vozidlech a digitálně formulář také podepíšou. „Klientek a klientů se v jednotlivých krocích ptáme jen na to, co je z pohledu úspěšné likvidace škody opravdu důležité. To, co o klientech víme z našich systémů, se do formuláře propíše automaticky,“ doplňuje Alena Medková.

Aplikace Moje Generali je k dispozici jak pro telefony s iOS, tak pro zařízení s AndroidemFoto: Generali Česká pojišťovna
Aplikace Moje Generali přináší v průběhu vyplňování údajů o nehodě celou řadu zjednodušení. Odpadá třeba nutnost do formuláře cokoliv ručně zakreslit, což byla mnohdy skutečně výzva pro všechny zúčastněné. V aplikaci motoristé vybírají z přednastavených možností a mohou vše rovnou doplnit fotografiemi z místa nehody.
A to nejdůležitější nakonec: všechny pojišťovny, které v Česku poskytují tzv. povinné ručení, digitálně vyplněný a přes SMS podepsaný nehodový formulář plně uznávají.