Článek
Zatímco dříve byl považován pouze za praktickou pomůcku a na jeho design první zákazníci příliš nehleděli, v dnešní době je vzhled opasku pomalu důležitější než jeho funkce.
Za nejžádanějšími kousky stojí luxusní značky, a ačkoliv se pořizovací cena může vyšplhat až do desetitisíců českých korun, na sociálních sítích nechybí snad žádné známé tváři v outfitu. Nevybavujete si ikonické pásky? Nevadí, my vám je ukážeme a ještě prozradíme, kde seženete levnější verzi!
1. Gucci: dvojité géčko
Italská firma pravidelně obsazuje první příčky nejvlivnějších oděvních značek a pásky šije už od svého založení v roce 1921. Černý model se zlatou přezkou v podobě propletených iniciál zakladatele společnosti Guccia Gucciho (1881–1953) patří mezi nejpopulárnější výrobky světa. Ačkoliv od uvedení opasku uběhlo pět let, stále se drží na výsluní. S čistým svědomím můžeme říct, že investice do tohoto kousku se rozhodně vyplatí. Pokud utrácet nechcete, v módních řetězcích seženete samozřejmě mnohem levnější pásky s podobnou sponou.
2. Fendi: multiúčelový pásek
Model, který oblékla Bella Hadid (23) na přehlídce Fendi pro jaro/léto 2019, vzbudil ve světě módy vášnivé debaty. Ale zatímco cyklistické kraťasy byly pro mnohé trnem v oku, multifunkční pásek nikomu nevadil. Ba naopak. Extravagantní doplněk s kapsou na mobil a karabinkou na klíče se zařadil mezi nejžhavější trendy současnosti. Jak dlouho si toto postavení udrží, je zatím ve hvězdách. Jisté je jen to, že poptávka po netradičním opasku roste, a tak je do své nabídky zařadily i běžné konfekce.
3. Hermès: minimalismus v praxi
Historie francouzského módního domu Hermès se píše od roku 1837, kdy ho obchodník Thierry Hermès (1801–78) založil. A i když se firma zprvu specializovala na potřeby pro koně, postupem času sortiment zcela změnila. Dnes sklízí značka obrovský úspěch v oblasti dámských kabelek, šátků, pánských kožených doplňků i unisexových parfémů. Stejné popularitě, jakou má birkin bag, se těší i klasický pásek s minimalistickou sponou ve tvaru písmene H. Přemýšlíte o koupi? Pak vás potěší, že můžete vybírat z nejrůznějších barev i odstínů kovu. Podle toho se pak odvíjí i konečná cena.
4. Off–White: sportovní styl
Kreativní ředitel pánské řady módního domu Louis Vuitton Virgil Abloh (39) se v roce 2012 pustil i do podnikání na vlastní pěst a založil značku Off–White. Přestože její historie nesahá vůbec daleko, mladá generace si ji okamžitě zamilovala a volnočasové kousky oblékají hollywoodské hvězdy i nejznámější influenceři z celého světa. Za zmínku stojí především outdoorový pásek, kterým značka u klientů opravdu zabodovala. Nosí se provlečený v kalhotách i ovázaný přes elegantní sako.