Článek
Každá modelka by měla nalézt svou agenturu, ve které se bude cítit dobře. Je to jeden z nejdůležitějších kroků, který jí může pomoci rozběhnout úspěšnou kariéru. Výběr tedy rozhodně nepodceňte. O své zkušenosti se s vámi podělí i modelka Diana Kratochvílová (19), která odstartovala kariéru před pěti lety a pracovala už pro známé značky, například Canon, OPI, Walt Disney a Jordache.
Zasvěťte rodiče
Modelingovou agenturu hledají vždy hodně mladé dívky, které většinou ve světě showbyznysu nejsou zběhlé, a tak je pro ně důležitá opora rodičů. Měly by dát na jejich radu, zapojit je do výběru agentury, radit se s nimi a sdílet zážitky a zkušenosti. „Mně bylo čerstvých čtrnáct, když jsem začala spolupracovat se svou agenturou. Tehdy to vzal do rukou můj tatínek a se vším mi pomohl. Bez něj bych se k modelingu asi nikdy neodhodlala,“ říká dnes již zkušená modelka Diana Kratochvílová, přítelkyně zpěváka Adama Mišíka.
Dobré agentury považují komunikaci s rodiči za samozřejmost. Všechno podstatné, zvlášť na začátku, musí být u nezletilých řešeno s rodiči. Ti se pak domluví s bookerem modelky nebo modela, jakou cestou chtějí, aby proudily všechny informace. Zda přes ně, nebo – pokud jde o staršího člověka – pak už přímo k modelům. U starších se – až do doby zletilosti – takové věci, jako jsou například zahraniční výjezdy, řeší s rodiči.
Hledejte reference
Z internetových stránek modelingové agentury ne vždy snadno poznáte, zda je, nebo není dobrá. Jistá vodítka však existují: stránky by měly mít určitě kvalitní obsah i fotografie, nabízet spoustu informací, ze kterých se dozvíte co nejvíce, a také nějakou historii.
Důležitější je určitě osobní zkušenost. Proto zajděte do předvybraných agentur a pokud možno si s sebou vezměte doprovod. Nechte si ukázat jejich práci i případné smlouvy k podpisu, které si můžete doma v klidu prostudovat. Do agentur choďte osobně, nestyďte se na cokoli zeptat. Všimněte si, jakou tradici má agentura na trhu, s kým spolupracuje, jaké má reference.
Důležité je také nezapsat se hned do první agentury, která vám padne do oka nebo do které vás naláká takzvaný skaut – ten vás většinou osloví na ulici. „Každá agentura má skauty – tým, který vyhledává nové tváře, to je běžné. Ale i ti by měli rozhodně působit důvěryhodně a v každém případě vás ihned v komunikaci propojit s agenturou,“ radí modelka Diana Kratochvílová.
Dejte na dobrý dojem
Když se jdete do modelingové agentury podívat, dejte na první dojem. První pocity z prostor, lidí kolem vás i z jejich jednání s vámi je důležitý. „Ze své agentury jsem měla od první minuty dojem, že jde téměř o rodinné prostředí, ve kterém se budu cítit dobře. Přesně si pamatuju ten okamžik, kdy jsem vešla dovnitř. Všechno mě uchvátilo, prostředí na mě zvláštním způsobem dýchlo. Přesně jako z filmu. Když si představujete, že by to tak mohlo být. Vejdete někam a úplně vás to pohltí. V tu chvíli jsem věděla, že tam jednou chci být, i když jsem modelkou nikdy předtím být nechtěla,“ vypráví Diana Kratochvílová.
I vy byste měly zažívat podobné pocity při seznámení se svou vysněnou agenturou. A když už jste její součástí, nebojte se projevit a trvat občas i na svém – samozřejmě s jistou pokorou. Důležitý je také individuální přístup ke všem modelkám, vždyť každá dívka je jiná a má i jiná očekávání. „Podle mě by se každý model a modelka měli cítit jedinečnými, být přesvědčeni, že bookerovi a agentuře na nich záleží, pracují na rozvoji jejich kariéry, postarají se o ně za všech okolností,“ je přesvědčená Diana.
Tohle jsou varovné signály
Jestliže při hledání narazíte na některý z následujících jevů, zbystřete a agentuře příliš nevěřte:
1. Agentura vyžaduje neúměrně vysoké poplatky za jednoduché úkony, nabízí předražené fototesty apod. Vždy se vyplatí udělat si malý srovnávací průzkum trhu.
2. Celková prezentace agentury a jejích modelek/modelů na webových stránkách či v tištěných materiálech působí laciným, odbytým dojmem – estetické hledisko je v modelingovém průmyslu důležité.
3. Agentura neposkytuje přesné a konkrétní odpovědi a na případné dotazy reaguje amatérsky.
4. Agentura nemá žádnou minulost a nemůže se pochlubit žádnými úspěchy svých modelek/modelů v zahraničí (neznamená to ovšem, že nová agentura musí být nutně špatná nebo riziková, nové agentury si nezřídka zakládají lidé, kteří odejdou z jiných agentur a rozjedou vlastní podnikání).
5. V portfoliu agentury převažují modelky a modelové s nedostačující výškou, nevhodnými mírami – pak se jedná spíše o castingovou agenturu.
6. Agentura vás nutí podepsat smlouvu hned na místě a nenechá vám dostatek času na její prostudování.
Přihlaste se na casting
Toužíte se stát modelkou a chcete být zastoupena prestižní modelingovou agenturou? Přijďte na casting ve svém regionu. Na 10 místech v České republice a na Slovensku se v září a říjnu uskuteční castingy Czechoslovak TopModel. Více najdete na www.cztm.cz.
Staňte se Tváří Proženy.cz 2017
Vždycky jste si chtěla zkusit, jaké to je být modelkou, ale nesplňujete parametry podobných soutěží? Chystáme naši vlastní soutěž – Tvář Proženy.cz 2017. Bude určena všem ženám, kterým je více než 20 let, jsou fotogenické, baví je móda, chtějí něco zažít a podívat se do zákulisí módního světa. Na podzim vyhlásíme, kam můžete posílat svoje fotografie, takže máte celé léto na to, vybrat tu nejhezčí. Podmínky jsou jasné: věk 20+, trvalý pobyt v ČR, měla byste mít hezkou pleť, zdravé vlasy a souměrnou postavu. Vítězka si vyzkouší, jaká je práce opravdové modelky, a čekají na ni i další milá překvapení.
- Komerční sdělení -
- Tento článek vznikl ve spolupráci Proženy.cz a agentury Czechoslovak Models -