Článek
S množstvím e-shopů a doručovacích služeb (které jsou čím dál častěji zdarma) je jasné, že nakupování online je stále populárnější. Nabídka je mnohem větší než v kamenném obchodě, oblečení přijde do pár dnů, můžete jej vrátit, když nesedí (také často bez poplatku) a trefit velikost už není tak těžké, protože e-shopy mají k dispozici propracované velikostní tabulky. A i když nic nenakupujete, dost možná se i vy čas od času přistihnete, jak stránky s oblečením prohlížíte a inspirujete se.
Jaké byly nejvyhledávanější kousky? Napověděl průzkum Glami, vyhledávače módy, který shromažďuje nabídku ze stovky e-shopů. Většina věcí v žebříčku TOP 20 sice spadá do kolonky dámská móda, ale věci typu běžecké nebo outdoorové boty, mikiny a trička hledali i pánové. Tohle je český online vyhledávací mainstream za rok 2019!
Raději batoh
Už si záda neničíme taháním kabelek přes jedno rameno. Mnohem praktičtější jsou přece batohy, které dodají outfitům šmrnc. Nejvíc se vyhledával jednoduchý černý baťůžek v kožené či koženkové úpravě.
Z dražších značek hledali Češi hlavně u písmenka G. Značka Guess vedla v oddělení dámských kabelek a batohů, Gucci zase u pásků. Kožený pásek s dvěma kruhy seženete i za menší peníze, inspiraci lze najít u různých prodejců. Na výsluní se dostaly praktické ledvinky, které dnes hrdě konkurují crossbody kabelkám.
Elegance, nebo street style?
Z elegantních svršků vítězily košilové šaty a midi délky sukní. Některé šatníky byly obohacené i o závan extravagance v podobě kimona a šanci zase dostaly roláky a všelijaké šátky. A jaké barvy vévodily? Smaragdová a hořčicová.
Eleganci střídá street style v podobě značkových mikin, především Tommy Hilfiger a Champion. Jako filmoví a seriáloví fanoušci se nezapřeme, trička s potiskem Stranger Things nebo Harryho Pottera šla nejvíc na dračku.
Jaké se vybíraly boty
Jedna polovina světa je miluje, druhá kritizuje, to ale nic nemění na tom, že ženy vyhledávaly módní a hřejivé válenky. Na zimu není lepšího obutí a milují je i celebrity. Pro venkovní aktivity nesmělo chybět hledání těch správných outdoorových bot, vedly značky Salomon, Keen a Salewa.
Pro běh volili Češi model Deerupt od Adidas a na volný čas zase pohodlnost pantoflí Birkenstock (zdravotní pantofle, ale mnohem hezčí) a mules (plná špička, prázdná pata). Pamatujete na gumové balerínky? Také ty byly také jedním z 20 nejvyhledávanějších kousků.
Známé i neznámé značky
A jaké značky Češi objevili za rok 2019? Například skateboardovou značku Thrasher, která se dočkala světového ohlasu díky tomu, že si jedno tričko oblékla modelka Kendall Jenner (24). Stejné to je se značkou Gymshark, kterou nosí zase všechny fitness influencerky na Instagramu, proto úspěch zaznamenaly legíny různých barev i vzorů. (Komu ze slavných sluší legíny?)
Ženy sháněly kabelku Anekke, která má na sobě malovanou holčičku. Španělská značka existuje už od roku 1974. Jejich výrobky se hodně odlišují od současných trendů, a možná právě proto se dostaly do online hledáčku.
Co jste nakupovali loni vy? Vlastníte něco z vyjmenovaného doma? Mrkněte také na předpověď trendů na další sezonu, ať jste v obraze.