Článek
Pandemie změnila nejen každodenní život, ale ovlivnila i ekonomiku a samozřejmě také módní odvětví. Elegantní kancelářskou módu nyní válcují ležérní a pohodlné kousky, často v podobě teplákových a úpletových souprav, mikin a sportovního oblečení. A tento prostor využilo ke svému zrodu i těchto pět českých značek. Seznamte se!
Batikované i hedvábné Anamé
Nápad založit značku se zrodil loni v březnu, kdy vypukla první vlna pandemie. Od té doby se kreativně pracovalo na návrzích, webu, sociálních sítích a přípravě celého konceptu, který se spustil i s e-shopem v září 2020. Značka nabízí především batikované teplákové soupravy z kvalitní bavlny, šaty z pravého hedvábí, které zákazníci ocení na jaře a v létě, ale i doplňky v podobě tašek. Každý kousek je vyráběn, barven i balen ručně a navíc si většinu produktů můžete nechat personalizovat vyšitým monogramem.
Nakažlivý Virulent
S novými teplákovými soupravami chce prorazit také grafický designér a mladý módní návrhář Otakar Šenkýř, který své zkušenosti načerpal díky kurzu návrhářství v Institutu módní tvorby. Pro svou značku vytvořil pohodlné a vkusné oblečení, které má odrážet aktuální emoce. Dá se nosit během home office, stejně jako obléct na fashion week. Zatím nabízí teplákovky ve dvou barvách a na jaro chystá ještě pastelově růžovou a šedou. Název značky je spjatý s covidem-19: do češtiny ho lze přeložit jako virulentní, vysoce nakažlivý.
Elegantní Mybelka
Za projektem kabelek Mybelka stojí dva mladí lidé: Agnieszka Kozłowska a Adam Farny. Nápad založit značku přišel na začátku března. Agnieszku vždy zajímala móda, jako teenagerka psala módní blog a mít vlastní značku kabelek byl její sen. Chtěla ovšem takové modely, které si zákaznice dotvoří podle vlastní představy na míru. Našli s Adamem rodinnou dílnu v Polsku a během šesti měsíců vytvořili e-shop, kde si lze vybrat tvar, materiál, kování i barvu a získat tak módní kousek, který vás bude provázet mnoho dalších let. Ceny se pohybují od 1 790 do 2 090 Kč. Za příplatek 150 Kč je možné dokoupit zlaté kování, za 250 Kč gravírování.
Sportovní Kinoko
České legíny už jsme vám představili a nyní o značce Kinoko řekneme trošku víc. Na trh vstoupila v květnu loňského roku a od té doby rozšířila sortiment. Kromě sportovních legín v nejrůznějších barevných provedeních a střizích nabízí také topy, trička, mikiny a nově i příjemné spodní prádlo z viskózy. Za značkou stojí Antonín Kokeš, majitel firmy Albi a sítě pražských pekáren Antonínovo pekařství, který ji chtěl nejprve pojmenovat podle své přezdívky Kokino, ale nakonec vyhrála přesmyčka.
Barevný Bod G
Asi nejčerstvější českou značkou je Bod G, která v názvu skrývá jméno zakladatelky Gabriely Pelikovské. Sice podniká ve finančnictví, ale absolvovala také kurzy v Institutu módní tvorby. Právě teď připravuje poslední drobnosti a úpravy, aby mohla značku představit veřejnosti a spustit e-shop. Její módní kousky jsou barevné a punkové, ale zároveň dostatečně umírněné, aby si je člověk mohl vzít i do kanceláře. Zkrátka odrážejí autorku, která je originální, ale zároveň ví, jaké je to pracovat pro větší společnost.