Hlavní obsah

4 tipy pro placení na internetu: Jak ušetřit a nespálit se

Foto: Zdroj: Unsplash.com

Jděte na online nákupy chytře. Poradíme vám, jak na toFoto: Zdroj: Unsplash.com

Nákupy na internetu šetří čas i peněženku. Víme, jak si je užít naplno a bez zbytečných komplikací.

Článek

Existují totiž možnosti, které vám umožní neplatit předem a nejprve si zboží doma v klidu rozbalit a prohlédnout. Vyhnete se tak nepříjemným překvapením a zaplatíte jen za to, co vám opravdu vyhovuje. Neméně důležité je dbát na další pravidla, např. ověřenost e-shopu.

1. Prověřte si prodejce

Našli jste na internetu produkt, po němž už dlouho pokukujete, za naprosto neodolatelnou cenu, která je navíc výrazně nižší než u konkurence? Pokud e-shop nepatří mezi známé internetové hráče, prověřte si, než kliknete na tlačítko „objednat“, jeho reputaci. Pár minut pátrání vás ochrání před zbytečným zklamáním. Hledejte zkušenosti zákazníků nebo mrkněte třeba na to, jak prodejce vystupuje na sociálních sítích. Narazíte-li na pozitivní recenze, máte zkrátka štěstí, negativní hodnocení vám naopak napoví, že objednávka nemusí proběhnout tak hladce, jak byste si přáli.

2. Neplaťte za zajíce v pytli

Nákupy na internetu bezesporu patří mezi příjemné výdobytky moderní doby. Jejich nevýhodou ale je, že si zboží nemůžete fyzicky osahat a vyzkoušet na vlastní kůži. Když už si tedy pořizujete příslovečného zajíce v pytli, zaplaťte za něj až ve chvíli, kdy si ho důkladně prohlédnete a otestujete. Jak na to? Využijte při nakupování možnost tzv. odložené platby, která vám umožní nákup uhradit do 14 dnů od doručení. Budete tak mít dva týdny na to, abyste se s výrobkem seznámili a zvážili, jestli vám vyhovuje, nebo zda poputuje zpět k prodejci.

Foto: Zdroj: Unsplash.com

Vyzkoušejte si nové přírůstky do šatníku v pohodlí domovaFoto: Zdroj: Unsplash.com

3. Nenechte peníze viset ve vakuu

Ne každá internetová objednávka se vydaří – tričko je vám příliš velké, do nového kufru se skoro nic nevejde a peněženka vám nedopatřením dorazila v barvě, kterou bytostně nesnášíte. Produkty, které nechcete, samozřejmě můžete vrátit prodejci, a to ve dvoutýdenní zákonné lhůtě. Jenže pokud jste nákup platili předem nebo na dobírku, budete muset čekat, než vám e-shop vaši platbu vrátí. Někteří prodejci vám sice příslušnou částku pošlou téměř obratem, ale jiní si dávají načas. Pokud nechcete, aby vaše peníze třeba i pár týdnů zbytečně visely ve virtuálním prostoru, plaťte jen za věci, které si skutečně necháváte, ne za ty, které putují zpět do e-shopu.

4. Není akce jako akce

Každému občas v e-mailové schránce přistane newsletter slibující masivní výprodej, obří slevy a ceny, které v dějinách nakupování na internetu nemají obdoby. Prostě životní nabídka, která se neodmítá. Přibližně dvakrát týdně. I když podobná sdělení jasně cílí na emoce, zachovejte chladnou hlavu. Pokud vás některý z nabízených výrobků osloví, proveďte malý průzkum trhu a cen u konkurence. Snadno tak odhalíte, zda je cena opravdu tak výhodná, nebo jste málem skočili na nefér marketingový trik, kterým prodejce láká potenciální zákazníky.

Načítám