Článek
Nemá smysl vracet se stále ke stejnému kadeřníkovi, když vám nevyhovuje. Vy jste zákazník, za službu platíte, a leckdy to není zrovna málo, tak proč byste se ho měly doprošovat nebo snášet jeho pohrdavé jednání? Nestyďte se a změňte salon! Tady jsou důvody, pro které si to váš kadeřník zaslouží.
1. Komunikační bariéra
Milada Janková ze středního odborného učiliště kadeřnického vysvětluje, že: „Umění jednat s lidmi spočívá nejen ve správném vyjadřování, odborných radách, ale i ve schopnosti zákazníkovi pozorně naslouchat.“ Kadeřník by tedy měl umět reagovat na vaše přání, když se chcete bavit, měl by být hovorný, a jestliže vám není do řeči, měl by to umět respektovat. V případě, že to vašemu kadeřníkovi pokaždé činí problém, zvažte přejít k někomu jinému.
2. Je uspěchaný
Žádostí o změnu barvy nebo střihu byste kadeřníka neměly vůbec zaskočit, zvlášť když jste k tomu řádně objednané. Jeho výmluvy, že na to dnes není čas, svědčí jen o tom, že se mu žádné změny dělat nechtějí. Jestliže se situace bude znovu opakovat, zvažte změnu salonu. „Někteří kadeřníci pracují pod tlakem lépe, ale pokud má zákazník pocit, že práci ve spěchu lidově řečeno odflákl, je to problém a kadeřník může o klienta i přijít," říká majitelka kadeřnického salonu Jitka Jankovcová.
3. Ignoruje vaše představy
Je určitě nereálné přijít s obrázkem celebrity s naprosto odlišným typem vlasů a žádat o přesně stejný vzhled. Nicméně, dobrý kadeřník vám svůj názor nejprve srozumitelně vysvětlí, a pak bude s vaší předlohou v rámci možností pracovat, aby se k ní ve výsledku co nejvíce přiblížil. Pokud ho ale váš obrázek pohorší a nebude se jím absolutně zabývat, může to být čas na změnu kadeřníka.
4. Zahanbuje vás
Jestliže si vás kadeřník dobírá kvůli tomu, že máte řídké nebo jinak nekvalitní vlasy a baví s tím ostatní zákazníky, pak je jeho chování naprosto neprofesionální. A pokud dělá drahoty s odpovědí, když ho požádáte o radu (péče o vlasy, stylingové přípravky), nenechte se ponižovat a najděte si jiného.
5. Je těžko k zastižení
Objednávat se v dostatečném předstihu je jistě dobře, a i pro kadeřníka profesionála by měl být tento termín závazný. Jestli ale z vážných důvodů nemůže termín dodržet, měl by vám za sebe nabídnout náhradu, a je na vás, zda s ní budete souhlasit. Pokud se nedohodnete, pak vám kadeřník nejspíš nabídne jiný termín. Jestliže ale k posouvání termínu dochází ze strany kadeřníka příliš často, nenechte si to líbit a obraťte se jinam.
6. Zajímá ho víc mobil než vy
V případě, že kadeřník věnuje při práci větší pozornost svému telefonu než vám, je to krajně neslušné. Samozřejmě, může se občas stát, že potřebuje vyřešit něco naléhavého, v takovém případě, by vás měl požádat o svolení vyřídit si důležitý hovor. Pokud ho ale mobil rozptyluje pravidelně, není to dobré znamení.
7. Je unavený a náladový
Jestliže se dozvíte, že váš kadeřník rád ponocuje, raději se k němu neobjednávejte na dopoledne. Po probdělé noci, s kocovinou, unavený a náladový nebude patrně podávat kvalitní výkon, a proč by to měly odnášet zrovna vaše vlasy? Jestli se jeho nálady střídají dost často, tak zvažte výběr jiného kadeřníka.
8. Nechce se mu fénovat
Sušení vlasů je jednou z nejdůležitějších stylingových fází, a pokud platíte za top výsledek, neměly byste být, bez vašeho souhlasu, předány nováčkovi nebo učni. Pokud se vám tohle děje, pak si vás kadeřník neváží a nemá u něj smysl zůstávat.
9. Neumí přijmout kritiku
Jedna z nejhorších věcí, kterou může kadeřník udělat, je, že vám nad skutečně nepovedeným střihem bude vysvětlovat, jak je úžasný a jak v něm skvěle vypadáte. Vy však nejste slepé, a nejste-li s jeho prací spokojené, ozvěte se. Skutečný odborník by měl být otevřený kritice a měl by uznat průšvih a současně by měl navrhnout řešení k vaší spokojenosti.
10. Je pomalý a neumí si zorganizovat si práci
Trpělivě čekáte, až na vás přijde řada, i když jste se dostavily včas? To není dobré a nemělo by se to opakovat. Ale ještě horší je, když kvůli jednoduché úpravě vlasů strávíte v kadeřnictví mnohem víc času, než je obvyklé. A to vše jen proto, že kadeřník stále odbíhá pracovat na dalších klientkách. Najděte si proto raději zručnějšího kadeřníka, který se v daný čas bude věnovat jen vám.
Změnily jste kadeřníka z jiných důvodů? Napište nám o tom.