Článek
Pokud ji znáte jen jako hvězdu reality show Držte krok s Kardashians nebo nové The Kardashians, uvedeme vás do obrazu. Ačkoli se o ní říká, že je slavná proto, že je slavná, Kim je také zdatnou obchodnicí, která dokáže skvěle vypozorovat nové trendy. Prodává vlastní skincare pod značkou SKKN By Kim, jejím nejúspěšnějším byznysovým počinem je ale spodní prádlo SKIMS, které má podle The New York Times hodnotu blížící se ke stovce miliard korun.
Kim bojuje s klimatem po svém
Bohatý výběr tělových odstínů, velikosti od XXS po 5XL, efektivní stahující materiály a příznivá cena. To jsou zřejmě stěžejní důvody, proč je značka, kterou spoluzakládala Kim, tak populární. Ikonická push-up podprsenka teď ale prošla „vylepšením“, které mnohým vyrazilo dech. Má v sobě totiž zabudované umělé bradavky.
Hvězdou videa, ve kterém byla novinka představena, není nikdo jiný než sama Kim. V tvarujícím prádle ťuká do starého počítače a s brýlemi na očích pronáší: „Teplota Země se neustále zvyšuje. Hladiny moří stoupají. Ledový štít se zmenšuje. Nejsem žádný vědec, ale věřím, že každý může přiložit ruku k dílu. Proto představuji novou podprsenku se zabudovanými bradavkami, abyste bez ohledu na to, jak moc velké je teplo, vypadaly, že je vám chladno.“
Snižuje uhlíkovou stopu, ale létá tryskáčem
Spoustě lidem vadí především ekologická linka, které se Kim v nové kampani chytla. „Opravdu vtipkuješ na téma globálního oteplování?“ ptá se jedna ze sledujících na instagramovém účtu značky. SKIMS sice hlásá, že 10 % z prodeje podprsenky, kterou si můžete objednat od zítřka (31. 10.), věnuje organizaci podporující životní prostředí. Někteří ale tenhle krok vnímají jen jako kalkul.
Kupování nových, a podle velké části online světa především zbytečných produktů rozhodně nevede ke zlepšení otázky klimatu a sama Kim se navíc ráda chlubí častými cestami svým tryskáčem Kim Air. Je proto paradox, že právě ona mluví o tom, jak SKIMS bojuje s uhlíkovou stopou. Z takzvaného greenwashingu byla navíc značka obviněna už v loňském roce, kdy byla dokonce vyšetřována kvůli údajně neplastovému obalu, ze kterého se vyklubal… plast.
Hvězda čelila vlně hejtů
Když odhlédneme od asociace s klimatem, pod příspěvkem SKIMS se rojily také komentáře, k čemu je vlastně podprsenka, která navozuje dojem, že žádnou nemáte. „Roky ji nosím právě proto, abych bradavky schovala,“ píše jedna ze sledujících. Na druhé straně ženy, které bojují za normalizaci bradavek, se chtějí naopak od „povinného“ spodního prádla odpoutat. „Tohle je jeden z nejhloupějších nápadů, který jsem kdy viděla. Co raději nenosit podprsenku? Ušetříte a bude vám líp,“ napsala další komentující, která přidala hashtag #freethenipps.
Podprsenka si své kupce najde
Ačkoli Kim Kardashian sklidila spoustu hejtů, v komentářích také zazněl názor opačný: „Musím tě pochválit, holka, jsi marketingový génius,“ napsala další ze sledujících. Pravdou totiž je, že existuje poměrně velká skupina žen, kterým taková podprsenka přijde vhod. Největší podíl budou určitě tvořit zákaznice milující trend, který herečka Jennifer Aniston tiše propaguje už dvě dekády, ale nemají tak pevná ňadra, aby se cítily komfortně bez podprsenky.
Druhou skupinou, která tleská nápadu hvězdy, jsou ženy po mastektomii. „Je to opravdu inovativní. Ty, které mají za sebou boj s karcinomem prsu a necítí se dostatečně sebevědomě, to určitě ocení,“ shrnuje další komentující na Instagramu.
Kim není první, kdo s nápadem přišel
Ačkoli hvězda rozpoutala kolem podprsenky s bradavkami vášnivou debatu, není první, koho něco podobného napadlo. Americká spisovatelka Cora Harrington v souvislosti s novou kampaní sdílela na twitteru reklamní plakát ze sedmdesátých let, který nabízel podobnou podprsenku slibující svůdný no-bra-look. A milovníci seriálu Sex ve městě si určitě vzpomenou na scénu, ve které se do „fejkování“ bradavek pustila divoká Samantha.