Článek
Úspěšné, a dodejme rodinné značky Ryor. Jak se smíchem říká dcera zakladatelky značky Ryor Evy Štěpánkové Jana, ve firmě zná každý každého. A protože je Jana celý život obklopena kosmetikou (podle slov její maminky, paní Evy, bývá ve firmě častěji, než ona sama), byla nám více než skvělou průvodkyní.
Pojďte se s námi podívat do výrobny Ryor a sledujte, jak se míchají vaše oblíbené krémy!
Novinky často vznikají „na přání“
Kde vůbec vznikne prvotní myšlenka na výrobu nového přípravku? Jedním z podnětů ke vzniku nového přípravku jsou přímo zákaznice. Ty si totiž často postěžují, že jim něco chybí a na ing. Evě Štěpánkové a jejím týmu zůstává, aby se jejich přání pokusili zrealizovat. Tak třeba vznikl oblíbený intimní gel s levandulí, který obsahuje kyselinu mléčnou, splňuje ideální pH, a má navíc příjemnou parfemaci. Druhou cestou je potom nabídka exkluzivní suroviny. Takhle Ryor přišel ke kaviárovému extraktu a vytvořil z něj jednu ze svých nejprodávanějších řad. Jestli jste ji ještě nezkoušely, musíte to napravit.
Přípravek se rodí i několik let
No ano, nápad by byl, jak je to ale s realizací? Tady nastupuje práce laboratorního týmu. Musí se sehnat špičkové suroviny, vyzkoušet, v jaké koncentraci a v jaké formě by se daly použít, a pak se rok, ale klidně i déle vymýšlí receptura, a jak se říká, vychytávají se mouchy. Není to ale jen samotným přípravkem, pozornost se dostává i obalům. Takové BIO výrobky musí být například umístěné v dávkovači, neobsahují totiž konzervanty a nesmějí přijít do kontaktu s mikroby. Právě tahle řada se vyvíjela skoro čtyři roky. Výsledek ale stojí za to!
„Netestujeme na zvířatech, ale na zaměstnancích“
Ryor své výrobky samozřejmě na zvířatech netestuje, vystačí si s umělými tkáňovými kulturami. Výrobky se testují na dobrovolnících, což v Ryoru také znamená na zaměstnancích. Koneckonců, kdo jiný nejlépe posoudí, jestli je kosmetika příjemná a účinná, než ženy (a vlastně někdy i muži), pracující ve firmě?
Jak to chodí ve výrobně?
A jak to funguje v samotné výrobně? Začněme u surovin. Nejprve se musí otestovat, jestli jsou skutečně kvalitní, a až poté se látky uskladní. My jsme se zastavili u poliček s parfémy, kde jsme pečlivě očichávali jednu lahvičku za druhou. „Krásně voní, ale do přípravků jich dáváme minimum, je to přece jen chemie, a čím méně jí v přípravcích bude, tím lépe,“ říká Jana Štěpánková. Než se suroviny dostanou do varny, musí se pečlivě navážit. „Složení si sice na krabičce přečtete, ale nikdy nezjistíte přesnou recepturu; záleží na poměrech, koncentraci ale i teplotě, při které se s látkou pracuje,“ vysvětluje Jana a hrdě dodává, že veškeré receptury jsou majetkem firmy Ryor, nikdy žádné neodkoupily.
Zajímavá byla i návštěva varny, kde jsme na vlastní oči sledovali, jak se přípravky míchají. Ani odsud ale neputují rovnou do krabiček, opět je musí otestovat laboratoř. No, není snadné být krémem. Na balicí linky putují až ve chvíli, kdy mají veškeré hodnoty v pořádku. Pokud projdou balnou a posledními kontrolami, mohou se vydat na svou poslední cestu. Tou je nejen váš domov, ale také šestnáct zemí světa, do kterých Ryor své výrobky vyváží.
Přijďte se podívat i vy!
Prohlídka výrobny kosmetika je pro milovníky voňavých přípravků stejně záživná, jako pro čokoholiky továrna Willyho Wonky. Nenechte si utéct Dny otevřených dveří v pátek 17. a v sobotu 18. června. Ty se konají u příležitosti dvacátého výročí firmy a opakují se jen zřídka. Kromě prohlídky se můžete těšit na zajímavé dárečky, kosmetickou poradnu, ochutnávku čajů a nativní stravy a kosmetiku Ryor za zvýhodněné ceny. Bližší informace brzy najdete na stránkách www.ryor.cz nebo www.mujryor.cz