Článek
Při hromadných nákupech na internetových serverech je sleva na různé služby většinou vyšší než 50 procent. „Systém kolektivních slev je specifický v tom, že se většinou jedná o slevy od 40 do 90 procent. Proto se v rámci slevových portálů objevují především služby, kde můžete získat od obchodníků větší slevu. V produktech je to těžší a například u elektroniky téměř nereálné,“ vysvětluje princip David Antić z Berslevu.cz.
Jako první se u nás s tímto modelem nakupování představil loni v dubnu portál Slevomat.cz, který má dnes kolem 190 tisíc uživatelů, a od té doby se podobných firem na našem trhu objevily desítky. Inspirace přišla ze zahraničí. „Naše firma již působí v třiceti zemích světa a na českém trhu jsme tři měsíce,“ říká výkonný ředitel Michael Katz z portálu Mydeals.cz.
Jak tyto servery fungují?
„Náš záměr byl hlavně aktivovat lidi, kteří vysedávají doma u televize, aby si zakoupili nějaké služby a vyrazili ven bavit se,“ říká Martin Jiránek z Vykupto.cz. Nabídka slev je časově omezená obvykle na jeden, někdy více dní a aktivuje se po dosažení minimálního počtu zájemců o koupi. Většinou ale postačí okolo dvaceti lidí, kteří objednanou slevu platí rovnou přes internet. Po připsání částky na účet zákazník obdrží e-mailem kupon na objednanou službu, který je platný po určité období.
Zaostřeno na zákaznice
Servery hromadných slev využívají k propagaci a získávání nových zákazníků především populárních sociálních sítí typuFacebook či Twitter, a dále se snaží o dobré reference mezi uživateli. Většinou se však zaměřují na ženy, pro které také tvoří nabídku služeb od kosmetiky přes liposukci až k erotickým pomůckám. „Naše ideální zákaznice je žena okolo třiceti let, která žije aktivním životem,“ prozrazuje Tomáš Bátrla z Vykupto.cz s tím, že ženy na jejich serveru tvoří 85 procent nakupujících. Na Berslevu je to prý zhruba 75 procent a na Mydeals 65 procent žen ve věku 20 až 40 let.
„Já jsem takhle nakoupila většinu dárků pod stromeček celé rodině. Tátovi a mamce vyhlídkový let vrtulníkem nad Konopiště, bratrovi poukázku na originální hamburger do restaurace u Staroměstského náměstí a příteli menu pro dva v luxusní restauraci. Vše mě vyšlo na dva tisíce a dohromady jsem na slevách ušetřila zhruba tři tisíce korun," vypočítává Petra (30) z Prahy.
Co nejvíc frčí?
Vzhledem k tomu, že většinu zákazníků hromadných slev tvoří ženy, prodávají se nejvíce wellness služby jako masáže nebo zeštíhlovací procedury, ale i fitness služby ve formě slevy do posiloven. Dále jsou oblíbené poukazy na zážitky typu jízda ve ferrari nebo let balónem, které dámy kupovaly pro partnery k Vánocům. Populární jsou i slevenky do restaurací. „U nás je oblíbené sushi, ale nejprodávanější sleva byla do jedné pražské pizzerie na pizzu s nápojem, kterou využilo sedm tisíc lidí,“ říká Sebastian Vohradnik z Mydeals.cz.
Na čem nejvíc ušetříte?
„Jako příklad akcí, kde naši zákazníci ušetřili nejvíce, můžeme uvést akci IPL epilace v Brně se slevou 93 procent či prodlužování řas v Praze se slevou 82 procent,“ vypočítává Vladimír Gleich z HyperSlevy.cz a dodává, že v novém roce lze očekávat nárůst zájmu o služby související s novoročními předsevzetími, tedy poukazy do fitness. „Pro nás byl velmi zajímavý prodej laserové liposukce, kde některé zákaznice nakupovaly i třeba dva nebo tři kupóny," uvádí Jiří Svoboda ze Slevoweb.cz. Tato sleva se vztahovala na balíček šesti terapií laserové liposukce za 7470 Kč zlevněný z 24 900 Kč.
Také jste propadli podobným modelům nakupování? A jak jste s nimi spokojeni? Řekněte nám to v diskusi pod článkem.